Hjemmelaget sjokoladepålegg

 

Jeg har en venninne jeg har vært mye på turer med, og til frokost så smiler hun alltid lurt og bare må ha desertbrødskiven sin. Forrige gang jeg var på hyttetur med henne overasket jeg henne med hjemmelaget sunt sjokolade pålegg fra Super-mat boken. Jeg ble overrasket over hvor lett det var å lage, 2 ss hver av rått sjokoladepulver, kokosfett og agave pluss litt himalaya salt så var saken i boks. Tok ca 2 minutter. Det kan jeg virkelig leve med.

Sjokolade pålegget inneholder masse antioksidanter, fenylalanin som stimulerer lykkefølelse, magnesium,  kokosfett som øker fettforbrenningen og agavesirup som gir ett mye lavere blodsukker enn sukker. Mange gode helsefordeler med andre ord!  

Og hvordan ble sjokoladepålegget motatt?  Både hun og de andre på hytteturen elsket det, og hun fant ut at til jul skal hun lage store mengder med sjokoladepålegg og gi bort på i hyggelige glasskrukker til familie og venner.

4 kommentarer

Legg igjen en kommentar