Food For Thought, min nye favoritt kokebok!

6 feb

Boken Food For Thought av Urika Holm, vil du veldig snart finne i butikken vår! Verdens søteste kunde tipset oss om denne boken, som har opphav fra spisested kjeden Blueberry Lifestyle i Sverige. Når jeg oppdager slike steder så synes jeg Oslo er verdens kjedeligste matby. Jeg savner at noen disker opp med sunn fristende og lekker mat for folk i farta.

Boken er en livstils bok som er delt i to; første halvdel gir en fin innføring i mat og livsfilosofien til forfatteren Ulrika. Hun deler generøst av egne erfaringer og tanker. Samtidig har boken en nyttig kunnskapsdel som gir deg oversikt over ulike kostillskudd og supermat.

Boken har 150 fantastiske oppskrifter som i all hovedsak er vegetariske, og du finner også mange nye raw food oppskrifter. Jeg lover at når du ser bildene og leser oppskriftene tenker du ikke på biffen du går glipp av… Boken er  full av inspirasjon og glede og jeg hadde virkelig vanskelig for å legge den fra meg i helgen. Oppskriftene er i all hovedsak uten gluten, sukker og melk. Noen slike kokebøker kan bli kjedelige og litt strenge på hva som er lov å spise. (Man føler seg som en kriminell om man har lyst til å nyte en grov brødskive.) Denne boken går ikke i den fella, her er det bare masse matglede!

Inspirert som jeg var lørdagkveld, slang jeg sammen verdens beste pizza fra boken, ja du leste riktig! Det fine var at den ikke etterlot meg tung og uvell i kroppen. Jeg hadde ikke alle ingrediensene i hus, men det ble fantastisk godt allikevel. Toppingen var en saus laget med hvitvinseddik og mango. Deigen skulle ikke heve og hadde bla. chiafrø i seg.

Vi skal blogge masse om flere oppskrifter når vi får boken i hus. Jeg tipper det blir noen sunne godterier på Happy Green Friday også. Følg med!

11 kommentar to “Food For Thought, min nye favoritt kokebok!”

  1. fleksitarianerliv februar 7, 2012 at 08:10 #

    Spennende!! Si fra når den kommer- DEN vil jeg ha :o)

  2. Camilla februar 7, 2012 at 10:11 #

    Vi sender deg en mail når vi får den inn. :)

  3. Camilla Lorentsen februar 7, 2012 at 14:34 #

    Fresht! Denne må helt klart testes ut ;) Og helt enig i at Oslo er en litt kjedelig by på det området, du får ikke akkurat gode alternativer trødd opp i ansiktet der nei. Dette var blogg for meg :)

  4. Camilla februar 7, 2012 at 18:18 #

    Så hyggelig at du fant bloggen vår! Gled deg til boken, håper den er i butikken innen en uke..

  5. Kine-getjuicing februar 7, 2012 at 22:11 #

    den boken må jeg nok ha etterhvert ja :D

  6. Camilla februar 8, 2012 at 08:45 #

    Da er det bare å glede seg! Mange gode juicer også..

Trackbacks/Pingbacks

  1. I morgen serverer vi påskesmoothie! « Gimle Parfymeri Økologisk - mars 29, 2012

    [...] boken Blueberry Food For Thought serverer vi i morgen Yellow Yogi smoothie, som passer helt perfekt til [...]

  2. Spar miljøet med mindre kjøtt på menyen « Gimle Parfymeri Økologisk - april 14, 2012

    [...] enkle typen.  En av våre nye favoritter som kan gi deg alt fra frokost-, lunsj- og middagstips er Food For Thought med 150 oppskrifter. Med denne for hånd kan du trygt invitere til middag uten å skuffe noen med [...]

  3. Happy Green Friday! « Gimle Parfymeri Økologisk - april 20, 2012

    [...] Med sin syrlige sitronsmak sammen med litt ingefær, i en base av mandler, kokos og aprikoser er dette ett perfekt mellommåltid. Oppskriften har vi hentet i en av våre favorittbøker for tiden “Food for thought”. [...]

  4. Hvordan lage sunn konfekt? « Gimle Parfymeri Økologisk - juni 8, 2012

    [...] er inspirert fra boka Food For Thought. Share this:ShareFacebookDiggSkriv utLinkedInE-postTwitterLik dette:LikeBli den første til å like [...]

  5. Bli med på inspirerende veggisdag på Grünerløkka « Gimle Parfymeri Økologisk - juni 22, 2012

    [...] du heller å lage din egen vegetardag hjemme, kan jeg anbefale Food For Thought boken, og vil du kose deg med litt sunn konfekt er denne oppskriften på kaffe-konfekt helt til å [...]

Legg igjen en kommentar

