Økologisk Make-up

organic20glam1

Jeg må inrømme at jeg aldri har vært så innmari opptatt av sminke. Har kjøpt litt histen og pisten, noe dyrt og noe billig. Alt ettersom størrelsen på lommeboken. Dessuten har jeg ikke villet ha så mye make-up på huden som inneholder, gudene vet hva. Har vel egentlig heller aldri kunnet de mest grunnleggende tingene når det gjelder sminking. Lagt litt solpudder, slengt på meg litt mascara og kanskje litt øyenskygge. Det som irriterte meg litt var at sminken forsvant så fort. Jeg så jo at på noen satt sminken et halvt døgn, men på meg bare rant den av. Hmm… hva gjorde jeg galt?

Nå vet jeg det…. For det første kjøpte produkter med dårlig kvalitet som inneholdt masse kjemikalier og kunstige fargestoffer, og for det andre gjorde jeg ikke godt nok grunningsarbeide.

Først må du selvfølgelig starte med en ren hud og fuktighetskrem. Deretter en god foundation som passer din hud farge. For at den skal sitte, og for at sminken skal sitte må man legge litt pudder også på øyellokkene. Så legger man øyenskygge, litt solpudder, rouge og tilslutt mascara og lebestift. Veldig enkelt og veldig viktig for at sminken skal vare utover dagen.

Fra nå av bruker jeg litt tid på dette. Begynner å nærme meg 40, og da må man føle seg bra, men også se bra ut. Sminken jeg bruker er Organic Glam fra The Organic Pharmacy. Den er økologisk og i tillegg har de masse antioksidanter og vitaminer som er godt for huden. Selv om jeg da legger både det ene og det andre laget får huden min puste,og det er en god følelse.

Legg igjen en kommentar

