Herlige Malta

I dag er første dag tilbake fra ferie, og i år gikk plutselig turen til Malta. Sol og sommer lokket for oss, som for så mange andre, og Malta med sin stabile og ikke kvelende hete temperatur ble valget for oss. For meg som allergiker er det alltid like spennende å se hvilken mat jeg får servert, da jeg stort sett ikke tåler noe av det som brukes som basis i mat (gluten, melk og egg).  Overaskelsen var derfor stor når jeg første dag får servert cæsar salat med glutenfrie krutonger! Flere av restaurantene hadde egne glutenfrie menyer, til og med en kina-restaurant vi gikk forbi kunne skilte med dette!

Bortsett fra mye god mat er Malta en fantastisk liten øy som blander italiensk og arabisk kultur og snakker ett utrolig sjarmerende språk som du blir glad av å høre på. De er en av de først bebodde øyene i Europa, masse fint å se på, vakker arkitektur og  hyggelige mennesker. Malta kan trygt anbefales både til de med og uten matallergi! 😉

1 kommentar

  1. Kjekt å lese, for min mann og jeg drar til Malta snart for hele 4 uker. Har cøliaki og varr littt usikker på dettee meeed matn men skjønner nå at det er ingen grunn til bekymring!!

Legg igjen en kommentar