Flytt tusenlappen min!

Kamaiora-jenter

«Flytt tusenlappen min» heter underskriftskampanjen som regnskogsfondet nylig har lansert. Regnskogfondet som er støttet at den norske regjeringen (det vil for min del si at de kan taes seriøst), oppfordrer nå den norske befolkningen til å skrive under på en underskriftskampanje som ber oljefondet om å flytte aksjenene de har i ett oljefirma som heter Repsol. Som medeier i det norske oljefondet har hver norske innbygger ca 1000 kroner hver i Repsol. Repsol driver med grov uetisk virksomhet i form av oljeleting i ett område  i Amazonas der det  fremdeles lever uoppdagede indianere. For uoppdagede indianere vil dette kunne bety at de er i livsfare, siden de kan bli smittet av sykdommer som de ikke har utviklet ett naturlig forsvar mot. Levemåten og naturen de lever av vil bli forandret for alltid. Dette har ikke jeg særlig lyst til å være en del av, og har gladelig signert denne underskriften. Better safe than sorry sier nå jeg. Her kan du lese mer om og skrive under på kampanjen, og her kan du besøke facebook-siden deres.   

 Sting støtter Flytt Tusenlappen Min

Selveste Sting oppfordrer Sigbjørn Johnsen til å skrive under kampanjen

Legg igjen en kommentar

