Min nye favoritt maske

Ett av privilegiene av å jobbe i butikken er at vi får prøve ut de nye produktene som kommer. I går prøvde jeg den hvite leiremasken fra Huiles & Baumes med det evige håpet om å få en ren og fuktet hud. 🙂  Den luktet nøytralt og var lett å påføre huden, og jeg var spent på om den rensende, fuktgivende og beroligende virkningen fra den hvite leiren ville gjøre hva den lovet. Hvit leire absorberer overproduksjon av talg, men masken har også olje fra nyperose som virker mot aldring i huden,  og karite smør som beskytter og pleier. Denne økologiske masken passer godt til de som har en tendens til urenheter eller en  blank  t-sone, men også til de som opplever at huden blir stram i kinnene og de som fort får irritert hud. (Hmmm,dette var nesten som å beskrive min egen hud, ikke rart at jeg likte masken så godt!) For de som har tørr hud kan masken sitte på i 10 minutter, mens de som har en kombinasjons hud kan la masken sitte på i 15-20 minutter.

Og resultatet på min hud? Våknet opp i morges med en overraskende herlig hud. Den kjentes ren og sunn, og fuktet og myk, dette har blitt en ny favoritt for meg!

Du kan kjøpe masken her.

2 kommentarer

Legg igjen en kommentar

