Helsebakeriet, gode brød og rundstykker til allergikere.

På vei hjem i dag gikk jeg innom Samson for å få et glutenfritt brød. Det er vanligvis litt kriseløsning for meg, fordi brødene inneholder tilsetningstoffer og andre ekle ting jeg helst ikke vil spise. Jeg er bortskjemt med en svigermor som lager de beste glutenfrie brød, frie for melk og hvetestivelse. Nå var det desverre tomt i fryseren, og med ett barn som ikke tåler melk, gluten eller egg måtte jeg ha med et brød hjem. Overraskelsen var da stor da Samson har byttet leverandør til HELSEBAKERIET.

Helsebakeriets produkter er uten: gluten, egg, soya, laktose, tilsetningsstoffer, hvetestivelse. Produktene er: fiberrike, rike på Omega 3 og 6. Gode for fordøyelsen, saftige;  holdbare i 1 uke ved 4 grader. Holdbare i 9 måneder ved -18 grader. Produktene er frosne og varmebehandles før bruk. Brødrister: 3-4 min, vanlig ovn: 10-15 min, mikroovn: 2-3 min.

Helsebakeriet AS er en familiebedrift etablert våren 2010 av familien Sørensen Susrud. Les hva NRK skriver om familiebakeriet.

«Da hele familien fikk påvist cøliaki, bestemte far seg for å lage et godt brød. Intensjonen var å lage et brød som var minst like godt som vanlig hvetebrød. Mye triksing og miksing på kjøkkenet utviklet seg til et fantastisk produkt, «Kjærstis beste». Et velsmakende og sunt brød, som i tillegg er glutenfritt, laktosefritt, soyafritt, eggfritt og uten tilsetningsstoffer!»

Jeg ble super glad, for at det finnes ett velsmakende brød som allergikere kan spise uten å måtte gjøre kompromiss på kvalitet. Hurra! Jeg har blitt fan på Facebook også. Da kan du holde deg oppdatert på hvor de selger sine produkter blant annet.Helsebakeriet

Legg igjen en kommentar

