SuperSmoothie for silkemyk hud

Nå har jeg fulgt mitt eget råd fra noen innlegg tilbake i en måned. Morgen-latten er byttet ut med en kremete god smoothie.  Hver morgen  drikker jeg en egenkomponert smoothie med 2 ss Eicosan Perilla omega-3 olje og 1 ss lecitin. Resultatet? Silkemyk hud bokstavelig talt. Alle nupper er borte, og til og med huden på leggene holder på fuktigheten. I kombinasjon med min favoritt økologiske kroppsolje fra Patyka føler jeg virkelig at jeg har fått så myk  hud jeg aldri har hatt før. Ikke bare det, men jeg vet også at denne smoothien gir hele kroppen en god start på dagen med antioksidanter, vitamin C, vitamin E, omega 3, rensende urter, proteiner og fiber. Nå vil jeg dele oppskriften med dere:

Smoothie for silkemyk hud

– 1 porsjon skogsbær (ca 2 dl)

– 2, 5 dl vann (hvis bærene er frossne varm vannet til det ryker)

– 1 måleskje risproteinpulver fra Sun Warrier

– 1 ss lecitinpulver

– 2 ss Eicosan Perilla

– 1-2 ss agavesirup

……………………………………………….

Bland bær og vann i smoothiemaskinen og kjenn etter at temperaturen er lunka. Deretter blandes alle de andre ingrediense i og mikses. Hele operasjonen er gjort på noen minutter.

Den er supergod syns jeg, men det kan nok være litt uvant med smaken fra urter som ingefær og kanel i omega-3 oljen i begynnelsen.

OBS! Det er veldig viktig at smoothien ikke er iskald fordi det forstyrrer fordøyelsene og opptaket av alle disse nærende ingrediensene. Løsningen blir enten å tine bærene dagen i forveien eller varme opp vannet slik at bærene tiner når du lager den.

2 comments

  1. Supertips! Dette må jeg prøve. Synes det er topp at dere har så konkrete tips til bruk av produktene deres og tester selv. Det gir masse tillit:)

  2. Vi er jo litt «nerdete» på det vi jobber med…
    Vi tester masse hele tiden, både det vi selger og produkter vi lurer på om vi skal ta inn. Hyggelig at du finner gode tips som inspirerer deg, det liker vi!

Legg igjen en kommentar

