Gulrot- og vårløk-kaker

 

Her en dagen laget jeg meg rødbetkaker, det er genialt å ha i fryseren og ta med til lunsj eller om en trenger en ekstra snacks på kveldstid. Hadde litt problemer med å finne en god oppskrift, men her er en oppskrift fra Elana Amsterdam som jeg virkelig kan tenke meg. Det får bli neste gang jeg lager meg vegetar-burger-kaker.

Gulrot- og -vårløk kaker

3 kopper skrelt gulrot
3 vårløk, finhakket

3 egg, vispet

½  ts havsalt
½  ts kokos mel
olivenolje til steking

  1. Miks gulrot, vårløk og egg i en stor bolle
  2. Bland salt og koks-mel inn i gulrotmiksen
  3. Varm opp oljen i en stor panne
  4. Bruk store skjeer og legg «kakene» i pannen
  5. Stek lappene/kakene på hver side over medieum varme til de er brune og sprø
  6. Legg kakene på en plate dekket med tørkehåndkle
  7. Repeter til all deigen er oppbrukt
  8. Server med eple-saus og rømme (eller youghurt)

Legg igjen en kommentar

