Solbærmorgen

Jeg kunne diktet og sunget en ode til solbæret, det beste bæret av de alle synes jeg. Kanskje er det minnene fra mormors varme solbærhage eller farmors herlige solbærkompott som har påvirket meg, men allerede som konfirmant var solbæret favoritt og måtte være en del av deserten på koldtbordet.  Nå er det ferske solbær å få kjøpt i butikken, og dermed er det solbær til frokost hver dag hjemme hos meg. Fantastiske morgener!

Prøv gjerne noen av mine oppskrifter:

Hirseflaksgrøt

Kok opp hirseflaksgrøt som du koker havregrøt, tilsett cocosfett og hampfrø (Renée Voltaire), gjerne litt vanilje. Du topper det hele med dagens ferske solbær!

Solskinnsmoothie

Ca 2dl solbær

1 håndfull melisse

1/2 banan

2 ss hamp-protein (Creative Nautre)

1 ss lecitin

1 ss Aman Prana Happy

Vann eller rismelk, eller yoghurt eller mandelmelk. Blend det hele sammen.

Ha en nydelig morgenstund!

P.S; visste du at solbæret er spesiellt sunt? Kjernene inneholder en fettsyre som virker mot rynker, mot pms og er betennelsesdempende. Ett perfekt kvinnebær!

Legg igjen en kommentar

