Øk konsentrasjonen din med 400%!

I disse skolestart dager kan det være greit å vite at konsentrasjon og hukommelse kan hjelpes av maten du spiser. Er barnet ditt, eller du, urolig og ikke klarer å holde oppmerksomheten lenge om gangen kan riktige mengder med fettsyrer gjøre hverdagen lettere. En studie fra Durham viser at du kan øke konsentrasjonen med 400% ved å ta de riktige fettsyrene!

Fet fisk, ca 100 gram hver dag skal gi deg nok omega 3 til å holde konsentrasjon, hjerne og immunforsvar på topp. Det er ikke så mange som får i seg så mye av riktig type fisk, derfor kan det være lurt å ta fettsyrer i tillegg. Vi har valgt å ta inn Eye Q, som har vist seg å styrke konsentrasjonen hos barn. Det er vist at barn som har konsentrasjonsvansker/dysleksi eller ADHD har vanskeligere for å bryte ned omega 3 til EPA og DHA enn andre. Det er her det hjelper å ta en fiskeolje med EPA og DHA istedet for omega 3 fra planteoljer. Fiskeoljen kommer fra små fisk som ansjos og sardiner, hvor det er mindre giftstoffer i enn større fisk som laks og tunfisk. Ønsker du omega 3 fra planteverdenen er gode kilder, hampolje og frø, chia frø, kvernede linfrø, og valnøtter. Økologisk mat inneholder mer omega 3 enn vanlig mat, både når det gjelder melk, kjøtt og grønnsaker. Utelater du i tillegg hvitt sukker og e-stoffer skal det meste ligge til rette for topp konsentrasjon på skolebenken eller på jobb.

Her kan du lese mer om hvorfor det er viktig med nok omega 3.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s