Spis lakris-dessert til frokost!

Idag hadde jeg så lyst på lakris til frokost, og plutselig husket jeg på en oppskrift fra kokeboken «Salig Blanding » som jeg brukte som inspirasjon og deretter lagde min egen myke lakris-dessert ut av. Jeg synes fennikkelen er uvanlig god for tiden, og den har jo lakris-smak så da fikk jeg puttet oppi litt grønt også. Denne oppskriften vil gi deg ett lite energisk løft, og samtidig beskytte mot forkjølelse.

Lakris-glis:

1/2 frossen banan

1 avocado

12 lakrits pastiller fra Rene Voltairé

2 ss hamp protein

1/2 fennikkel

ca 2 dl vann

Blend og spis med skje.

Om du vil ha en litt søtere smak på den kan du med fordel tilsette to daddler, eller bruke en hel banan i oppskriften, da smaker den nok enda bedre!

Lakris er absolutt en av mine favoritt urter (høres ganske spesielt ut, men jeg er jo så glad i urter), les mer om urtens fantastiske egenskaper her.

Legg igjen en kommentar

