Bli nattens dronning med denne fuktmasken

I går pakket jeg opp eske etter eske med nydelige produkter fra den spennende serien Amazing Space som er siste tilskudd i butikken vår. De delikate og rene duftene av ingrediensene fylte rommet og jeg følte meg som et lite barn på julaften. Produktene tiltaler meg på alle måter, de ulike luktene og konsistensene er himmelske. Jeg gleder meg stort til å kunne vise dere det brede utvalget av produktene!

Det første produktet jeg vil trekke frem er Beauty Sleep Mask. Det er en uunnværlig ansiktsmaske som passer til alle hudtyper. Den forfiner og fukter ansiktshuden under nattens skjønnhetssøvn! Virker med oppstrammende naturlige phytohormoner fra asiatiske rotplanter, som forynger og utglatter hudens overflate. Duftene fra lavendel & ylang ylang virker aromatologisk, avspennende og fullender nattens drømmer. Også perfekt som maske til sart hud rundt øynene- påføres her i ultra tynt lag.

Masken anvendes som «beautybooster» etter behov. Påfør på nyrenset hud. Påføres i et jevnt lag. La masken «hvile» på huden natten over. Den er helt absorbert neste morgen. Brukes 1-2 ganger per uke.

4 kommentarer

  1. Bra spørsmål Anette, selve serien er ikke sertifisert økologisk. Men som du ser av svaret fra Laura under var jeg aldri i tvil om vi skulle ta Amazing Space inn til Gimle Økologiske Parfymeri. De er utrolig seriøse og bruker selvfølgelig sertifiserte økologiske ingredienser. (Svaret er på dansk, håper det svarte på spørsmålet ditt.) All embalasje kan resirkuleres, og blekket på alle pakninger er av soya.

    Info omkring mærkning/ kontrol af økologi

    «Mht. certificeringer lever Amazing Space mere end op til minimums kravene for økologisk standard der nemlig kun er 10%. Faktisk er stort set alle vores produkter er 70-100% økologiske, hvilket er indberettet til den danske miljøstyrelse som er kontrol for dette i DK. Den danske stat udsteder endnu ikke synlige mærkninger til kosmetik ligesom de gør på fødevarer men det kommer i fremtiden.

    Problemstillingen idag er at de organisationer som f.eks Ecocert der udsteder certificater alle er private firmaer der lever af dette, og derfor er det meget dyrt at «købe» disse certifikater. Desuden mener jeg at kravene på 10% økologi er «falsk» tryghed for kunden, da et sådan produkt ikke er økologisk set i mine øjne. Jeg er derfor ikke tilhænger af Ecocert da jeg for det første ikke vil/kan betale prisen for et sådan certifikat, og samtidigt ikke mener at det bør koste penge. Hos Ecocert koster det mange tusind kr. pr ingrediens du har og da vi har mere end 150 forskellige indgredienser ville det koste os en formue (mellem 500.000 og 1.000.000).
    Ecocert sælger samtidigt ingredienser til kosmetik og vælger du kun at bruge deres ingredienser i dine produkter er det billigt at blive certifikeret. Personligt vil jeg bare ikke styres af kun at måtte bruge ecocerts ingredienser da der findes rigtig mange enten tilsvarende eller endnu bedre råvarer.

    Når vi indkøber ingredienser til produktion er de selvfølgelig alle økologisk mærket og kontrolleret af råvareleverandøren.

    Derfor er vi og mange andre ikke cerfificeret af Eco-cert, men vil i fremtid blive det af den danske stat.»

  2. Ser ut som en flott serie! Lurer på om denne produsenten kan garantere at produktene ikke er testet på dyr, ikke ingredienser heller?

  3. Hei, serien er garantert ikke testet på dyr. Heller ikke ingrediensene. Send gjerne en mail til Amazing Space i Danmark om du ønsker ytterligerer forsikringer.

Legg igjen en kommentar

