Ny bok om verdens mest næringsrike matvare

Image

Jeg har fått æren av å blogge om vår aller nyeste bok «Naked Chocolate». Grunnen til det er at jeg i flere år har hatt kakao som min daglige favorittdrikk, og jeg er kjent for frasen «jeg skal bare lage meg en kopp kakao først». Hadde det ikke vært for at jeg visste hvor bra denne herlige kakaobønnen er for helsa og humøret ville jeg nok ikke latt det bli en så integrert vane. 

Det er ingenting i verden som sjokolade, og listen over hva det gjør for helsen er lang. Forskningen viser blant annet at kakao virker oppkvikkende på humøret, demper stress, virker beroligende på muskler, senker blodtrykket, gjør kroppen smidigere, styrker huden i sola og er et kjent afrodisikum. Jeg sier bare «en kopp til takk».

David Wolfe, en ledende ernærings guru fra USA, har da tilegnet en hel bok i kakabønnens ære, og vi måtte selvfølgelig ta inn boka. Her kan du lese om kakaoens historie, de aktive virkestoffene, utallige helseeffekter og ikke minst hvordan du kan tilberede kakao i ulike smaksfulle kombinasjoner. Kroppen din vil juble i vill ekstase over hyppig tilførsel, og kosen det gir er helt uvurderlig. Kom og la deg inspirere av kakaoboka!

Image

4 comments

  1. Så flott at dere har fått inn denne boken!
    Wolfe har lenge vært en av mine favoritt inspiratører innenfor rawfood, og shazzie er og blir seg selv – uten tvil!

Legg igjen en kommentar

