Vinn tre produkter fra QUA!

Det eneste du behøver å gjøre er å nevne èn grunn til hvorfor du velger økologisk hudpleie!

Du vinner en  behagelig økologisk cool comfort dusj såpe, og body lotion og en kjempe god eksfoliererende maske som gir huden din glød uten å tørke ut!

Alle som svarer er med i trekningen.

 

Selv har jeg mange grunner til å velge økologisk; ikke vil jeg tilføre kroppen min stoffer som kan være skadelig, ikke vil jeg heller belaste jordkloden mer enn nødvendig. Jeg ønsker balanse  i kroppskjemien og velger bort produkter som inneholder parabener. Økologiske produkter bruker ofte fair trade, og for meg er det hyggelig å gi noe tilbake til miljøet og mennesken som står bak råvarene, nok en grunn for meg til å velge økologisk.

Nå er jeg spent på å høre din grunn? 

24 kommentarer

  1. I tillegg til grunnene dine over – så ble jeg bevisst behovet for rene produkter fordi jeg tidligere slet med mye allergi. Så det er én grunn, en helt egoistisk og overfladisk en, men ikke desto mindre en som har brakt meg til større erkjennelse etterhvert….!

  2. Jeg ønsker meg frisk, ren og glødende hud, derfor er mitt viktigste fokus hva jeg spiser og hva jeg bruker av produkter på huden. Økologiske produkter er godt for kroppen min, gir fantastiske resultater, og i tillegg er jeg med på å bevare miljøet. Så er det godt å se at fokus på miljøvennlige produkter bare øker, folk blir mer bevisste, mye takket være blant annet den nydelige bloggen deres. Takk for inspirasjon og motivasjon! ♥

  3. Økologiske produkter og mat for meg er å se helheten både når det gjelder natur og dyrevern. Når man velger med hjertet er valget enkelt, økologiske produkter!
    En god bivirkning er dessuten at de lukter jo helt fantastisk, det blir som en dusj i velvære.

  4. Jeg er utdanna innen økologisk jordbruk og vet hvor mye giften i ting skader… og hva den inneholder er skremmende så det blir helt naturlig å velge økologisk i hudpleie også. Som David Sandoval skriver i sin bok «if you are green inside, you are clean inside»… jeg lener meg på den:)

  5. Hei!

    Hovedgrunnen er nok at jeg ikke vil utsette kroppen min (eller barna sine) for blant annet allergifremkallende og hormonsforstyrrende stoff. Vi er opptatt av sunt og økologisk kosthold, og etterhvert så fikk jeg interesse for økologisk hudpleie også, og angrer IKKE på det:)

  6. Jeg velger økologiske produkter av samme grunner som det. Parabener og andre skadelige produkter ønsker jeg ikke å tilføre kroppen min. I tillegg reagerer ofte huden min på vanlige produkter, og det har hjulpet å skifte til rene og økologiske produkter : )

  7. For meg handlet det først og fremst om identitet… Jeg mistet meg selv fullstendig, og måtte «formes på nytt». Økologisk og dyrevennlig er den største bevissthetsendringen jeg hittil har klart å følge nærmest slavisk, ellers går det så som så med det andre.

    Det ville vært enklere å svare på «hvorfor ikke velge økologisk» 🙂 Men jeg elsker følelsen av å komme nærmere naturen ❤ Og ved å velge økologisk bidrar jeg med noe godt til miljøet, samfunn og min egen kropp (hvor de to sistnevnte er spesielt vanskelig å føle at jeg gjør ellers).
    Hmm… Er det lov å slenge på et lite sitat, som noen andre har sagt før meg?!… "Fordi jeg fortjener det!" 😉 hihi…

  8. Jeg velger økologisk blant annet fordi jeg ikke ønsker å tilføre kroppen min eller barnet mitt skadelige stoffer (jeg ammer), men også fordi jeg ønsker å bidra til en grønnere verden!

  9. Jeg har alltid trodd på det naturlige og rene. Jeg er blitt mer og mer bevisst på hva jeg tilfører kroppen min, både internt og eksternt og foretrekker økologisk når det finnes. Jeg har klippetro på at økologisk er veien å gå – ikke bare for meg som privatperson, men for samfunnet og kloden vår 🙂 Jeg forstår i grunnen ikke hvorfor det ikke er logisk for alle, at det som er rent, ekte og naturlig også er best for oss?

  10. Jeg er opptatt av helse og kosthold og kjenner på hele meg at økohudpleie er det beste.
    De siste to årene har jeg «rensket» ut fra toalettveske og på badehyllen.
    Nå har jeg bare økologisk tilbake og jeg er superfornøyd.
    Ansiktshuden er blitt freshere og jeg er mer fornøyd.
    ALDRI I TVIL, ØKO ER BEST!!

  11. Jeg velger økologisk hudpleie, fordi det er det beste for huden min. Naturlige stoffer som ikke forstyrrer balansen i kroppen. Det er også bærekraftig for naturen. Vi ødelegger naturen nok som det er fra før av. Jeg liker heller ikke at produkter blir testet på dyr. Go øko!

  12. Jeg velger økologisk hudpleie, fordi det er det beste for huden min. Naturlige stoffer som ikke forstyrrer balansen i kroppen. Det er også bærekraftig for naturen. Vi ødelegger naturen nok som det er fra før av. Jeg liker heller ikke at produkter blir testet på dyr. Go øko!

    (Min forrige kommentar ble posta som kallenavnet mitt, riktig skulle være Jeanette Aga)

  13. Hei!

    Jeg bruker økologiske produkter fordi jeg da føler meg bra, rett og slett. Vil tilføre kroppen minst mulige skadelige stoffer og er opptatt av at produkter ikke er testet på dyr.

  14. Jag är med:) Har en känslig hud och vill slippa alla onödiga gifter. Värnar om miljön som redan är hårt ansatt av en massa «skit».

  15. Jeg vil ikke bli ‘lurt’ av produktene jeg kjøper, men kun tilføre huden min kremer og kosmetikk som er naturlige og frie fra ting som ikke trenger å være der. Etter at jeg gikk over til økologisk hudpleie (og mer økologiske produkter ellers også) føler jeg meg renere og penere. Jeg ser at jeg ikke trenger å gjemme huden under alle mulige slags serumer og primere, men at huden klarer å fikse seg selv fint, bare den får puste. Det er også fint å tenke på at de som produserer økologiske produkter, slipper å ha stoffer som kan være helsefarlige rundt seg. Det er bra for alle, og naturen aller mest.

  16. Kjenner meg helt enig i mange gode grunner over her – det er så godt å ha muligheten til å velge økologisk hudpleie – godt for følelsen og troen – godt for min hud med resten av kroppen inni og utenpå, godt og bra for andre mennesker, dyr og verda ellers også!

    Det var vanskelig å rette seg til en grunn, det er så mange 😉

  17. Jeg velger økologisk hovedsaklig fordi jeg har mange allergier, atopisk eksem og diverse og merker utrolig forskjell på kjemikaliene i produktene. Jeg reagerer veldig fort med kløe og irritasjon, mens med økologiske produkter tåler jeg nesten ALT!. Både når det gjelder mat samt hudpleie. For ikke å snakke om å skåne miljøet, og skåne kroppen min. Det er tross alt bare 1 kropp vi får og da må vi sørger for å ta vare på den livet ut.

    Hurra for økologi!!!!

  18. Jeg velger økologiske produkter for å ta vare på meg selv og datteren min, gidder ikke å kline oss inn med alt mulig av farlige stoffer.

Legg igjen en kommentar

