Hvordan velge riktig hudpleieprodukter?

Du har kanskje prøvd hundre forskjellige kremer, serumer og masker, men aldri funnet din favoritt? Huden blir aldri slik reklamen lover, og du har de samme hudproblemene. Lommeboka har fått svi og du tror kanskje det ikke finnes noe for din hudtillstand. Hvordan kan du bryte den dårlige sirkelen og få huden du drømmer om?

Hvis du aldri har prøvd økologisk hudpleie vil det være første skritt til en flottere hud. Selv trodde jeg huden min var uhjelpelig tørr og sensibel, det var før jeg byttet til økologisk hudpleie og gjorde noen små justeringer i kostholdet. Å legge om kostholdet for å få flott hud høres kanskje dramatisk ut, men selv med små justeringer og tillegg i kosten vil du se store forbedringer. Hvordan kan jeg påstå dette? Jeg har opplevd det selv og enda viktigere; vi ser det hver dag i butikken.

Her kan du lese mer om hvordan mineralsalter motvirker tørr hud.

Det er noen viktige spørsmål du bør stille deg selv når du skal finne din perfekte hudpleieserie. Huden din er kroppens største organ, klima og livssituasjon må du også ta hensyn til. Kremen du liker om vinteren er ikke nødvendigvis riktig på sommeren. Huden din er stadig i forandring, akkurat som deg. Det første du må spørre deg selv om er: hva er det viktigste jeg vil at denne kremen skal gjøre for meg? Trenger jeg mer fukt eller lipider (fett/oljer)? Har jeg pigmentforandringer, slapp hud, begynnende linjer? Blir du blank i løpet av dagen? I det hele tatt, vær ærlig mot deg selv, sett lista høyt, vil du ha mere glød, mindre linjer og masse fukt, ja så må vi sette sammen ett hudpleie program som oppfyller dine ønsker.

Her kan du lese om hvordan du kan reparere og forebygge mot pigmentflekker.

Små kviser og urenheter etter tyveårene? Du er ikke alene! Vår erfaring er at dere som sliter med uren hud selv lenge etter tenårene opplever store forbedringer med gode kostholdsråd. Her vil jeg anbefale deg en time med vår naturopat Gunn-Turi. Gunn-Turi har vært leder i Naturopatforbundet og blir stadig spurt av journalister om råd med hensyn til kosthold og hud.

Her kan du lese om melk og kviser.

Lær mer om Acne Rosacea i dette innlegget.

Uansett hud, vi har utrolig mye forskjellig og veldig mange fornøyde kunder.Vi gleder oss til å hjelpe deg til en flottere hud!

Hva er dine favoritt produkter? Har du opplevd at huden din ble bedre etter at du skiftet til økologisk hudpleie?

Legg igjen en kommentar

