Husk Earth Hour i morgen!

I morgen slukker vi alle lysene i butikken på kvelden. Vi har nemlig meldt oss på Earth Hour!

Selv om vi alle er kloke nok til å forstå at det er antall timer en bruker strøm i løpet av året som virkelig betyr noe, synes jeg det er en fin symbolsk handling. Det er en fredfull og lett måte å vise sitt miljøengasjement på sammen med de to millioner andre nordmennene som deltar. For ikke å glemme de 1,8 millarder andre menneskene på jorden som også er med!

Det er faktisk verdens største felles meningsytring!

Her kan du lese mere om miljøgevinsten en får i Norge ved å spare strøm.

Lysene slukkes i alt fra operahuset i Sydney, Australia, til våres alles kjære kongelige slott i Oslo. Her kan du se bilder av landemerkene med og uten lys fra Earth Hour 2011.

 

 

 

 

 

 

 

Bli med du også, slukk lyset en time i morgen og vis ditt engasjement! Jeg innrømmer at jeg følger med på hva naboene gjør, og  i fjor var det ikke så mange som hadde fått det med seg, håper på mere mørke i nabolaget i år! Når det er mørkt, så ser vi jo stjernene så mye bedre!

 

2 comments

  1. Reblogged this on and commented:
    Jentene på Gimle Økologiske Parfymeri er så flinke og bevisste. Takk for at dere minte meg på dette. Jeg tar oppfordringen og sender den videre til alle mine lesere også!
    Ha en fin start på påskeferien!

Legg igjen en kommentar

