«Hvis jeg mister troen på meg selv har jeg hele universet mot meg»

26 mai

I dag ble jeg inspirert av min gode venninne som minnet meg på hva vår tidligere yogalærer pleide å si i timen «If you let somebody steal your peace, you’re the looser». Så enkelt, så sant og så lett og glemme mange ganger. Jeg tenker at dette har mye med følelsen av kontroll over eget liv som er viktig for selvfølelsen og evnen til å realisere sine drømmer. Og alt begynner med en tanke, og med hvordan vi reagerer på begivenheter utenfor oss selv. Mister vi troen på oss selv så gjør visst hele universet det også har jeg hørt.

Maya Fiennes snakker om hvor viktig det er å bygge opp selvtillit i boken Yoga – En livsstil . Selvtillit er noe som kommer innenfra  og kan styrkes ved at man er virksom, holder sine løfter til seg selv, og har et mål som man bestemmer seg for å gjennomføre. Hvis vi lett mister fokuset på grunn av ting som skjer rundt oss er det fort gjort å miste seg selv ut av syne, og med det mange ganger selvfølelsen. Hvis vi blir oppmerksomme på at vi alltid har et valg, og selv kan bestemme hvordan begivenheter og menneskene rundt oss påvirker oss, tar vi tilbake kontrollen og troen på oss selv. Med dette ønsker jeg alle en god pinse med selvtillit og store drømmer i sikte. Enjoy!

2 svar til “«Hvis jeg mister troen på meg selv har jeg hele universet mot meg»”

  1. KristineTD mai 26, 2012 kl. 10:37 #

    Veldig interessant lesning!! :-)

    Jeg har ikke abonert på nyhetsbrevdeet deres så lenge, men i denne tiden har jeg fått utrolig mye intressant lesestoff!!! Jeg angrer ikke et sekund på at jeg begynte å få nyhetsbrevet. Dere skriver dem så bra, med linker til andre tekster der man kan lese mer om temaet og det er veldig bra. og jeg liker godt at dere skriver så variert innenfor temaet økologisk. om alt fra mat, hudprodukter, og som nå yoga.

    Lykke til videre med både butikken og nyhetsbrevet. Siden jeg ikke bor i Oslo kan jeg ikke beøke butikken personlig, men det står på må gjøre listen til neste gang jeg skal dit. Tro meg!!! :-)

    En super pinsehelg ønskes dere alle. :-)

  2. torillokologisk mai 26, 2012 kl. 12:33 #

    Så koselig å høre. Vi gleder oss til et besøk fra deg i butikken:). God pinsehelg!

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 115 andre følgere

