Superfine solbriller med mening

Vi har så mange spennende kunder innom som vi gladelig lar oss inspireres av. For noen dager siden hadde vi en kunde som skulle reise til Sør Sudan. Hun kunne fortelle at hun og mannen lager (skikkelig fine) solbriller og for hvert par  de selger så donerer de bort et par briller med styrke, til de som er mindre heldige enn oss i den vestlige verden.

Vi  fikk se på brillene de donerer bort og de er helt geniale, de er nemlig justerbare. En kan skru på  brillene for å forandre glassene, for å øke eller senke styrken. På denne måten trenger en ikke optiker, og brillene kan justeres etterhvert som synet forandrer seg.  I Sudan finnes det ikke akkurat mange optikere per innbygger, og det er da fint å kunne gi innbyggere med dårlig syn  sjansen til å stille inn sine egne briller.

Disse solbrillene ønsker jeg meg!

Fancy solbriller

Solbrillene har en fantastisk kvalitet og design. Jeg fikk prøve solbrillene som kunden vår hadde med seg, og de satt jo perfekt! Akkurat sånne som jeg liker, så nå er de satt opp på ønskelisten min for sommerens må-ha! Dette er virkelig briller jeg vil investere i. At de har en miljøprofil og at brillene er laget av høyest mulig mengde nedbrytbart acetat er jo også  ekstra hyggelig. Les mer om brillene, og se de forskjellige modellene og fargene på Karmoies blogg her. Hurra for norske flinke gründere!

Legg igjen en kommentar

