Handlinger og personer til inspirasjon- har du beundret noen i det siste?

Noen ganger føles det som hverdagen går i ett, med liten tid til å gjøre det jeg egentlig ønsker, men stadig vekk blir jeg imponert når jeg observerer menneskene rundt meg som får gjort så mye, eller som håndterer en situasjon med storhet for andre. I dag da jeg låste meg inn på jobb ble jeg full av beundring for Camilla som driver Gimle Øko. For det første har hun tre barn som jeg tenker i seg selv er tidkrevende nok, men utover det har hun skapt og driver denne nydelige butikken som er til glede for så mange mennesker. I tillegg har hun stadig vekk prosjekter gående som da hun lagde en økologisk grønnsakshage hjemme. Man kunne tro at dette ville gå på bekostning av annet, men allikevel tar hun seg tid til å lage sunne måltider hver dag, gir utrolig mye til alle som kommer innom butikken, sitter i ulike juryer og hjelper til hvis noen trenger det. Jeg vil at hun og alle lesere av bloggen skal vite at det ikke går ubemerket hen, og at hun mer enn hun aner har innflytelse i andre menneskers liv.

Og innflytelse i andre menneskers liv  har vi alle og enhver. Det spørs bare hvorvidt vi tar ansvar for å spre positive fremfor negative energier rundt oss. Hver dag har vi mange valg der vi tar denne avgjørelsen. Ofte er det lett å rettferdiggjøre ting for seg selv som i virkeligheten gjør oss til offer for utenforstående ting, og med det liten kraft til å gi noe til våre medmennesker. Jeg har også en venninne som har imponert meg mye i det siste. På tross av selviske handlinger fra en av hennes nærmeste har hun med stort sinn hevet seg utover sin egen selvmedlidenhet og håndtert situasjonen på en måte som jeg har lært mye av.

Du har sikkert også mennesker rundt deg som du beundrer av ulike grunner. La deg inspirere av alle disse menneskene, og vit at du også kan gjøre like bra. Det er ofte lettere å beundre andre enn å handle selv, men det er ikke alltid like lett for de du beundrer å gjøre de «rette» tingene, men de gjør det allikevel.

Takk til alle som i det små og hverdagslige skaper skjønnhet og glede med sine handlinger og sin tilstedeværelse, og som gir meg inspirasjon til å være like bra:)

2 comments

Legg igjen en kommentar

