Ny favoritt kokebok, norsk raw food!

Nå har vi en flunkende ny favoritt  i bokhyllene. RAW fra Funky Fresh Food (279,-) er den første Norske raw food kokeboken med oppskrifter som er lette å lage basert på ingredienser du finner i de fleste butikker. Raw food er mat tilberedt uten varmebehandling for å bevare alle næringsstoffene, og er basert på et variert utvalg grønnsaker, frukter og nøtter. Bare sunne råvarer med andre ord.

I helgen tok jeg med meg boken hjem og disket opp med rå taco, salsa, hvitløksdipp og avokadomousse. Det ble en utrolig smakfull middag, og vi ble sittende lenge rundt bordet før vi klarte å legge fra oss gaffelen og gå over på desserten. Av alle de fristende dessertene som er å finne i boken var jeg innom flere alternativer som Kokos-iskrem, Key Lime Pie og Bringebærkake med sjokolade før jeg landet på en enkel Mangomousse.

Jeg handlet inn alle råvarene på den lokale grønnsakshandelen og lagde hele middagen med dessert på under 30 minutter. Dette er den perfekte kokeboken for alle som vil prøve raw food eller som allerede har kastet seg ut i dette mat universet allerede. Fin gave til deg selv og andre.

2 comments

Legg igjen en kommentar

