2013 nytt år med alle muligheter!

Er 2013 året som forandrer alt?
Tror du på forandring? Tror du verden kan bli grønnere? Tror du vi sammen kan sette standarden for en bærekraftig livsstil? Er dette året hvor verden snur fra meg og mitt til oss og alle?

La oss gå sammen om forandring, la oss stille harde krav til verden og de som bestemmer. Gå lokalt og still krav til nærmiljøet ditt. Engasjer deg, forandringer starter med oss selv, vi har masse forbruker makt!
For ett par dager siden lette jeg etter økologisk grønnkål i min lokale MENY butikk på Nesodden. -Vi prøver alt vi kan, fikk jeg beskjed om, men vi får ikke tak i det. Samtidig fikk jeg vite at akkurat denne MENY butikken selger mest økologiske matvarer i hele Norge. Så flott tenkte jeg, det nytter. Flere med meg spør etter økologisk og butikken følger opp med større og bedre utvalg.
KIWI startet kampanje i år med momsfrie økologiske matvarer. Supert iniativ, håper de følger opp med større utvalg også.

Når skal kosmetikk bransjen i Norge følge opp etterspørselen etter trygg økologisk og miljøsertifisert kosmetikk? Det er ganske flaut at utvalget er så dårlig, når markedet har så mange gode produktserier. Hva venter Kicks og Parfymelle på? De har enorm makt og nærmest monopol i Norge, når skal de ta skrittet ut og ta samfunnsansvar? Tørr jeg håpe på forandring i 2013? Hva tror du?

2013 byr på store forandringer for Gimle Parfymeri. Smør deg med litt tålmodighet og gled deg til å bli overrasket! Jeg lover STORE spennende planer mot våren.

2012 var ett heftig år å drive butikk. Første halvår drev jeg uten barnehageplass til yngste mann, og gjett om jeg har smakt på tidsklemma!
Høst og vinter ble ikke så stabil som jeg håpet. Nyansettelse som gikk i vasken og enda mindre tid til familie.. Heldigvis steppet Torill inn og med en høygravid Vivian klarte vi oss jammen ikke så værst. Anne Marie hjelper oss ved siden av studier og som gammel Gimle jente kom hun fort inn i rytmen i butikken. Lørdagshjelp kom på plass, Heidi er hudpleier og går siste året på sykepleie.
Vivian fikk en nydelig gutt andre juledag, vi gleder oss med henne:) så til tross for at mange savner Gunn-Turi kan jeg love at jeg har funnet to nye fantastiske jenter!

Hvor går Gimle Økologiske Parfymeri i 2013? Nye dyktige jenter er på vei i januar. Carina blir vår nye naturopat. Hun har samme utdannelse som Gunn-Turi, hun har også bakgrunn fra helsekostbutikk. Vi skal finne på mye gøy og inspirere dere enda mer på helse i 2013.
Vivian er i fødselspermisjon og vi har fått inn en nydelig svensk hudpleier som virkelig tror på økologisk hudpleie.
Hun begynner i slutten av januar. Håper dere tar godt i mot de to nye jentene!

Tusen takk for året som gikk! Det er utrolig hyggelig å gå på jobb, og det er takket være deg. Det er en stor glede å inspirere og veilede så mange flotte kvinner. I løpet av året har jeg hatt mange fantastiske samtaler med dere. Takk for at du kommer tilbake til oss, takk for at du leser bloggen vår. Tusen takk for at du stoler på oss, vi skal stå på i 2013 for å skape en spennende butikk til deg.

Sitter i skrivende stund på hytta i Nordmarka, snøen laver ned ute og stillheten i skogen er ubetalelig. De fleste gode opplevelser koster ingen ting. Nyttår banker på og jeg er klar for forandring. Godt Nytt År!

20121231-133624.jpg

8 comments

  1. Du er bare en fantastisk jente Camilla, tusen takk for alt du deler med oss, det setter vi veldig stor pris på!!! Takk til resten av teamet på gimle økologiske, for super service!!!!
    Alt godt for det nye året till alle sammen!!! Love Jannicke

  2. Hei Jannicke, tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det er jo kunder som deg som gjør det så gøy å gå på jobb..
    Klem Camilla

  3. Hei Maren, vi får varer levert på tirsdag 15. januar. Da kommer også enzym masken!
    God helg,

    Camilla

  4. Hei Maren,varene er blitt forsinket fra England med en uke. Vi venter varene da neste tirsdag. Da legger vi den ut for salg på nettsiden med en gang vi har pakket den opp. Beklager ventetiden!

    Camilla

  5. Hei,
    Du har rett i at Parfymelle selger Rudoloh Care, samtidig et det veldig stor forskjell på å ha noe og satse på det..
    Balance Me har ikke vært til salgs fra leverandør i Norge på to år. Veldig synd at Parfymelle ikke satset og det forsvant desverre fra markedet.
    Det finnes lyspunkter, Koch Parfymeri i Stavanger er en super Parfymelle butikk som tørr å satse på økologisk. De heier vi på.
    Hvis du kjenner andre enkeltstående Parfymelle butikker som gjør det samme, er det flott om du legger igjen en kommentar om det:)

    Beste hilsen Camilla

  6. Bare så det er helt klart; Jeg er ikke ute etter noen i Parfymelle.
    De har tydeligvis varer igjen fra tidligere. Balance Me eksisterer ikke i Norge fra agent lenger.
    Mitt poeng er at kjedene bør satse større og føre flere serier slik at folk får bedre valgfrihet. Her har kjedene ett større ansvar enn enkeltstående butikker.
    God helg!

Legg igjen en kommentar

