Grønn klorofyll juice som gir deg masse energi!

I dag er det Happy Green Friday, og vi bestemte oss for å lage en lekker grønn juice fra boka YOGAMAT. Jeg skred optimistisk til verks på kjøkkenet vårt.Vi har en juicer fra WILFA som vi opprinnelig kjøpte for å juice hvetegress. Jeg hadde aldri brukt den til å juice frukt og grønnsaker, og det viste seg å bli litt utfordrende.. Den fungerte strålende til hvetegress men til å juice var den heller dårlig. Den moste mer enn den juicet, så selv om jeg etterpå har kjørt stavmikser på full guffe i «juicen» er det mer «fruktsuppe» enn juice. Smaken er god, så vi serverer den litt tykk i små glass om du stikker innom for en smak. Skal du investere i en god juicer vil jeg anbefale Philips sin toppmodell. Den bruker jeg selv hjemme, barna kan bruke den selv og den er grei å rengjøre. Det er en ganske dyr investering, men den er fantastisk i bruk.

Hvis du ikke ønsker å juice selv og bor i Oslo må du ta turen innom Fresko i helgen. De kan virkelig juice! Anbefaler alt de lager av mat, ett av mine favorittsteder på Frogner.

Oppskrift på Klorofylljuice:

3 epler

1 stor bit ingefær

2 stilker selleri

1 bunt persille

saften av 1 sitron

Alt kjøres i juicer og nytes kald og fersk.

Her er enda en deilig oppskrift på en velsmakende sunn juice, test også Rising Sun Juice. Her er det også en link til en juicer fra USA som er knall bra.

Del gjerne din favoritt juice oppskrift med oss, det er alltid gøy å teste andres oppskrifter.

2 comments

  1. Denne bloggen ser jo super ut! jer er ny i blogg verden, så litt i oppstartsfasen, men følg gjerne min blogg også på inanem.com🙂

Legg igjen en kommentar

