Syv retters middag til begjær!

Kolonihagen er sikkert kjent for mange av dere som bor i Oslo. Jeg er utrolig glad for å ha ett så fantastisk spisested i nabolaget til butikken. Jeg spiser alt for ofte lunsj der, tar med en kaffe, eller kjøper verdens beste økologiske brød fra deres eget bakeri. Jeg er rett og slett fan av Kolonihagen!

I forrige uke inviterte jeg mannen min på «date» på Kolonihagen. Som småbarnsforeldre flest er vi ikke spesielt mye ute og spiser, og dette var til og med midt i uka, ha ha. Jeg var ganske spent, og lurte på om de kunne levere enn syv retters middag som kunne forføre meg? Jeg tenker på Kolonihagen som ett lunsj sted og var nysgjerrig på både mat og kveldstemning.

Verdens søteste servitør tar i mot oss,  hun viser seg å ha masse kunnskap om både mat og vin. I tillegg til en god porsjon humor blir hver rett ypperlig introdusert. Hun viser oppriktig engasjement og svarer villig på alle slags spørmål vi har underveis. Hun lager en fin ramme rundt måltidet. Vinen som er satt sammen til rettene er spennende og har du mulighet, vil jeg anbefale en vinmeny til syv retteren. Det gir en ekstra dimensjon til maten.

Syv retters middag fra Kolonihagen.
Syv retters middag fra Kolonihagen. Bildene er tatt på kjøkkenet av Morten Johansen Bækken og lånt fra Kolonihagen. Nederste hjørnet er mitt Instagram øyeblikk fra kvelden @okologisk.

Maten kom lekkert presentert og hver rett var en liten smaksbombe i seg selv. Hver munnfull byr på noe nytt og selv det minste tilbehør kommer til sin rett. Menyen har hovedvekt på fisk og det gir en fin friskhet og letthet til måltidet som jeg foretrekker. Vi smattet oss igjennom kvelden og skrapte tallerkenen. Osten var kveldens høydepunkt for meg, kanskje fordi det var så overraskende smaker og helt sinnsykt godt. En muggost med marengs og sorbet, den kom til bordet som en spennende forundringspakke knytt sammen i papir. Bestill bord og bedøm selv!

One comment

Legg igjen en kommentar

