Squashburger til begjær!

Utvider familiens middagsrepertoar om dagen. Jeg har aldri laget vegetar burgere og faktisk ledd litt av hele konseptet.. Men noen ganger tar man kraftig feil, for squashburgere er kommet for å bli hjemme hos oss. Jeg skal jobbe meg igjennom mange forskjellige oppskrifter og til slutt kåre min favoritt veggisburger.
Hvis du har en super oppskrift må du dele den med oss!! Jeg lover å teste:)

Les om hvordan du kan spare miljøet ved å spise mindre kjøtt her.

I boken Kjøttfrie dager, av Yngve Ekern og Hege Ulstein er det utrolig mange gode oppskrifter. Denne burgeren hentet jeg fra deres bok.

20130410-174248.jpg
Her er oppskriften fra boken.
1/2 rødløk hakket
2 fedd hvitløk
2 ss solsikkefrø
1 stor squash, ca 300 gr. Riv på rivjærn.
50 gr frosne selskapserter eller rosenkål, tint og hakket
70 gr kikertmel
1 ss linfrø, most med 2 ss vann
1 ss knuste mehti frø??? Hva er det, anyone? Droppet de:)
1 ts salt
Tok bilde av hvordan få dette til fra boken. Vi selger den også i butikken.

20130410-174830.jpg
Her er mine burgere på vei inn i ovnen

20130410-175013.jpg

Blogger fra telefonen og det er litt vanskelig, men måtte dele denne super oppskriften med dere. God middag!

Her er en  god vegetar suppe jeg laget i vinter, kjempe god kokos og spinat suppe.

2 comments

  1. Methi = bukkehurnskløver🙂 vanlig i indisk og thaimat, kan erstattes med karri!
    I følge http://www.rolv.no/ er den blodsukkersenkende, kolesterolsenkende, slimløsende, slimhinnereparerende, slimhinnebeskyttende, betennelseshemmende, mykgjørende, kjertelstimulerende, sårhelende, lindrer irritert vev, smertestillende (ved gikt, nevralgi og isjias), nærende og styrkende, appetittvekkende, fordøyelsesstimulerende, stoffskiftefremmende, avførende, urindrivende, galledrivende, blodrensende, foryngende, afrodisierende, yang-styrkende, antiparasittisk, dreper rundormer, krefthemmende, febersenkende, livmorsammentrekkende, morsmelkstimulerende og hårvekstfremmende. OG en kraftig antioksidant.

Legg igjen en kommentar

