Mensenkopp- Ikke så sært som du kanskje tror!

Er du en av de som har hørt om mensenkopp og bare tenker på det som grisete og rart? Det var dette jeg tenkte første gangen jeg hørte om det, og fant ut at det var hvertfall IKKE noe for meg! Men jeg ble tilslutt overtalt av en av mine mer helse og miljøbevisste venninner, og nå er jeg frelst. Jeg kommer ALDRI til å slutte å bruke koppen min! Den er helt genial. Litt uvant i begynnelsen, men når du har fått dreisen på hvordan få den inn og ut, kommer du til å elske den!

Hvorfor bruke mensenkopp?

Her er noen av grunnene:

-Inneholder ikke giftstoffer eller blekemidler, slik som mange tamponger

-Du kan gjøre alt med den, sove, trene, bade osv.

-Med mindre du blør veldig mye, trenger du bare å bytte den morgen og kveld.

-Veldig komfortabel å bruke, du kjenner ikke at den er der

-Forstyrrer ikke den naturlige balansen i skjeden, slik tamponger ofte gjør

-Miljøvennelig, da samme koppen kan brukes i mange år

-Du sparer masse penger på bind og tamponger

-Noen merker også at de får mindre mensensmerter når de går over fra tamponger til mensenkopp

Så hvor får man tak i mensenkopp? 

Jeg vil anbefale å bestille mensenkopp fra Iherb.com, du finner den her. Her får du den til halve prisen av det du gjør i Norge og de sender den for bare 4 dollar. Moon Cup kommer i to størrelser, Size A og B. Bruk A om du har født barn og B om du ikke har født barn eller har hatt keisersnitt. Er du ny kunde på Iherb kan du også få rabatt på din første bestilling ved å bruke denne rabattkoden: ZUP643.

Legg igjen en kommentar

