Slik gir du kroppen din mer energi i vinter

Ting blir ofte litt tyngre i vintermåndene. Det er lite lys og kaldt og dette påvirker ofte energinivåene våre mer enn vi er klar over. Heldigvis er det grep vi kan ta for å holde kroppen i gang. Trening, sunn kost med lite kjøtt og mye vann hjelper deg langt på vei. Ønsker du noe som får deg over kneika raskere? Her er våre anbefalinger:

Ginseng

Amerikansk ginseng er et tradisjonelt urtemiddel. Den hvite ginsengen regnes som overlegen annen ginseng på grunn av sine adaptogene egenskaper. Den styrker kroppen, og gjør den mer motstandsdyktig mot stress, virus og andre påkjenninger. Gir mer energi, flott å ta når man trenger det lille ekstra!

D vitamin

Solskinnsvitaminet trenger alle tilskudd av om vinteren. Har du optimale verdier av D vitamin i blodet ditt vil du ha mer energi og ha et sterkere immunforsvar.

Spirulina

Spirulina er naturens multivitamin. Her er noen av fordelene med denne fantastiske algen:

– 60% planteprotein, i form av 18 lettopptakelige aminosyrer

– Bra for hormonsystemet – rik på GLA-fettsyrer

– Rik på jern og andre mineraler

– Høyere innhold av karotenoider enn andre spirulina-arter

– Rik på SOD (superoksid dismutase)

– Inneholder ikke gluten, melk/laktose, gjær, sukker eller kunstige konserveringsmidler.

– Enkelt og praktisk for hele familien – pulveret blandes i vann eller i en smoothie, enkelt å drikke for både voksne og barn.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s