Tips til sunn og enkel hverdagsmat

Når det blir kaldere ute, tiden tilbringes mer inne – noe som merkes på energinivået også, er jeg stadig på jakt etter nye, gode og sunne oppskrifter som gir meg energi og næring.

Sunn mat skal smake godt og være enkel å lage. Jeg ble veldig inspirert av boken Grønt. Denne finner du hos oss. Den passer for alle som har lyst på mer grønt på tallerkenen. Boken viser deg hvor lett det er å spise mer grønt, enten du velger et helt vegetarisk kosthold, eller bruker det som tilbehør til fugl, kjøtt eller fisk.
Boken bugner av sesongenes beste råvarer, salater, proteinbomber, geniale sauser og alternativ helgekos. Her finner du alt i fra super sunn og enkel hverdagsmat til imponerende festmenyer.

gront-21411970-frntl[1]

Jeg trenger mer energi nå som høsten har kommet og har derfor begynt å starte dagen med denne lille vitaminbomben som jeg fant i boken til Camilla Jensen (forfatter):
1 rødbete, skrell og skjær den i biter
1/2 fersk ananas, skrell og skjær i biter
1 eple, kjern ut og del i biter, er det økologisk så behold skallet på
1/2 l appelsinjuice
Kjør alt i en blender til en jevn juice.

Rødbetene er fulle av C-vitamin og andre helsebringende ingredienser som blant annet jern, magnesium, kalium, B-vitaminer (flere) og masse fiber.

Jeg anbefaler dere virkelig denne boken for inspirasjon og tips. I tillegg til deilige oppskrifter er det flotte bilder og små historier. Kom gjerne innom butikken vår for å ta en titt i den.

Ida

Legg igjen en kommentar

