Våre fire beste tips mot stress

Vi har alle kjent på følelsen av stress på et eller annet tidspunkt, kanskje spesielt nå i førjulstida. For mange er stress en del av hverdagen, men det de ikke innser den direkte effekten stress kan ha på vårt fysiske velvære – spesielt med tanke på huden vår.
Mange hudlidelser, inkludert eksem, rosacea og akne, blusser ofte opp og forverres når man er veldig sliten eller stresset.

Getty-152825223-tired_woman-Tara_Moore
Hvorfor skjer dette?
Som kroppens største organ, er huden et åsted for millioner av små nerveendinger som sender meldinger til hjernen. Det fungerer også omvendt, hjernen sender meldinger tilbake, slik at huden gjenspeiler våre psykologiske topper og bunner.
Det kan være vanskelig (eller umulig) å kontrollere eksterne faktorer som viktige hendelser i livet eller arbeidsprosjekter som utløser dette, men det er heldigvis ting du kan gjøre for å håndtere stress.
Her er våre beste tips for å holde stressnivået på et minimum:

Søvn – Dette er så utrolig viktig! Tretthet og mangel på energi er store pådrivere til stress.
Hvis du er en av dem som teller morgendagens oppgaver når du skal telle sauer, så legg en notisblokk ved sengen og skriv ned disse tankene slik at du kan sove godt.

Fritid – Ta jevnlige pauser fra jobben og virkelig forksuser på fritidsaktiviteter, uten å sjekke eposten.
Selv om det kanskje ikke er så fristende til tider, så bidrar selskapet av andre mennesker ofte til å redusere stressnivåer.
Forskning har vist at alt fra å le til å kysse og klemme reduserer de negative kjemiske og fysiske virkningene av stress.
Hvis du har, eller kan låne et kjæledyr er det supert! Kjeledyreiere har vist seg å ha lavere stressnivå enn de som ikke har kjæledyr.

Trening – Fysisk aktivitet fremkaller kjemikalier i kroppen som hjelper deg med å fokusere, og reduserer stress.
Selv om intens trening kan være et godt utløp for frustrasjon, er enkle yoga og meditasjonsøvelser bedre for å roe kroppen og sinnet.
Selv en rask spasertur etter jobb gir god effekt.

Nære kroppen din– Sammen med et næringsrikt og variert kosthold, er det også verdt å ta et magnesium tilskudd. Stress tapper kroppen for magnesium noe som gjør oss mer sårbare for stressende situasjoner, som igjen resulterer i høye nivåer av adrenalin, noe som ytterligere tapper magnesium – det er en ond sirkel!
Supplere med Magnesium Citrate, B-stress er et supert tilskudd som inneholder alt kroppen trenger for å takle stress bedre, eller ta deg et bad i Epsom salt, som kan bidra til å gjenopprette magnesium reserver til et sunt nivå.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s