Vinterdeppa? Her er våre råd

Januar er ofte en tung måned for mange. Festlighetene er over og ute er det mørkt og kaldt. Her er våre råd for en lysere vinter.

D VITAMIN

Mangel på D-vitamin er noe som er veldig vanlig blant oss nordboere. Mellom september og april får vi ingen D vitamin fra solen, så da trenger kroppen tilskudd. Har man lave nivåer kjenner man gjerne at hverdagen blir litt ekstra tung og at man lett pådrar seg virus og andre infeksjoner. D vitamin er også  viktig for en god benbygning og velfungerende immunforsvar, hjerte og kretsløp. Det forebygger også noen typer kreft. Dra gjerne til legen og spør om en blodprøve for å måle verdiene dine, så vet du hvor store doser du trenger å ta.

Kjøp Solaray D vitamin dråper her. 

KOM DEG UT

Prøv å få så mye dagslys som mulig. Gjerne kombinert med en rask tur i naturen viser forskning at dette hjelper humøret.

Om du ikke har mulighet til å være ute midt på dagen, skaff deg gjerne en lampe som simulerer dagslys da dette gir samme effekten.

10-ways-to-fight-off-the-winter-blues-rm-722x406

HOLD DEG VARM

Forskere mener at om du holder deg varm reduserer du risikoen for vinterdeperesjoner med 50%. Kle deg godt når du skal ut og velg varm mat og drikke fremfor kald.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s